Close
(0)
شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید
همه دسته بندی ها
    Filters
    امکانات
    جستجو

    تجاری سازی محصولات و خدمات با تمرکز بر محصولات معدنی

    1٬000٬000 ریال
    ابتکارات بدون کاربرد یا با کاربرد محدود ممکن است تا حدودی برای شخص مبتکر و یا جامعه مفید باشد اما اهمیت آن زمانی مشخص می شود که این ابتکارات به صورت کاربرد تجاری در آیند. شماره تماس: 09122621785-09196754708

    از آنجایی که در بسیاری از سازمان ها تجاری سازی فناوری امری مشکل در فرآیند توسعه فناوری و نوآوری است این سوال پیش می آید که فعالیت این حوزه چگونه باید باشد؟ از چه ظرفیت هایی برای توسعه این حوزه باید استفاده کرد؟ چه شرکت های فناور و دانش بنیان باید یاری رسان این حوزه باشند.

    درواقع مسئله این است که چگونه باید ایده های خلق شده در صنایع کشور به خصوص صنایع معدنی به عنوان یکی از صنایع پول ساز در کشور و در حوزه R&D را تجاری سازی کرد. چه مشکلاتی در این صنعت و حوزه وجود دارد ؟ چه فعالیت هایی در این صنعت برای تجاری سازی محصولات انجام می شود؟ چگونه می توان در سطح بنگاه این مشکلات را برطرف کرد؟آیا ایده های خلق شده براساس نیازهای کشور شکل می گیرد؟ و اینکه صنایع مرتبط چگونه و در چه اندازه ای می توانند این امر را  در این حوزه میسر سازند. چگونه باید شرایط لازم را برای ایجاد و پیشبرد این امر در این حوزه ایجاد کرد.

    با توجه به اهمیت موضوع تجاری سازی و ازطرفی با وجود موانع در تجاری سازی محصولات و ایده های خلق شده (ازقبیل موانع مالی، دولتی و ...) توجه و تاکید بیشتر  بر فرآیند تجاری سازی در صنایع کشورمان امری ملزم می باشد. از آنجا که تجاری سازی یکی از حلقه های اصلی فرآیند نوآوری است و توجه بیشتر بر روی ایجاد نوآوری و تجاری سازی در صنایع کشور و حل  مشکلات موجود برای تجاری سازی در کشورهای در حال توسعه و بالاخص ایران است، باید تجاری سازی را در صنعت بهبود داد تا بتوانیم با بهبود آن علاوه براجرای تجاری سازی ایده های خلق شده در R&D  و دانشگاه ها حتی  به نوآوری و انتقال تکنولوژی به دیگر صنایع و کشورها  دست یابیم. بالا رفتن نرخ تجاری سازی، دستاوردهای زیادی را برای جامعه، کسب و کارها و مبتکرین حاصل می آورد که مهمترین آن عبارتست از:  بالا رفتن استانداردها و کیفیت زندگی، تولید ثروت ملی/سازمانی/فردی، ایجاد مزیت رقابتی، رشد بهره وری، موفقیت در بازار و نوآوری در فرآیندها و محصولات، توسعه یافتن صنایع و محصولات مرتبط با تکنولوژی/اختراعات.

    *
    *
    *

    از آنجایی که در بسیاری از سازمان ها تجاری سازی فناوری امری مشکل در فرآیند توسعه فناوری و نوآوری است این سوال پیش می آید که فعالیت این حوزه چگونه باید باشد؟ از چه ظرفیت هایی برای توسعه این حوزه باید استفاده کرد؟ چه شرکت های فناور و دانش بنیان باید یاری رسان این حوزه باشند.

    درواقع مسئله این است که چگونه باید ایده های خلق شده در صنایع کشور به خصوص صنایع معدنی به عنوان یکی از صنایع پول ساز در کشور و در حوزه R&D را تجاری سازی کرد. چه مشکلاتی در این صنعت و حوزه وجود دارد ؟ چه فعالیت هایی در این صنعت برای تجاری سازی محصولات انجام می شود؟ چگونه می توان در سطح بنگاه این مشکلات را برطرف کرد؟آیا ایده های خلق شده براساس نیازهای کشور شکل می گیرد؟ و اینکه صنایع مرتبط چگونه و در چه اندازه ای می توانند این امر را  در این حوزه میسر سازند. چگونه باید شرایط لازم را برای ایجاد و پیشبرد این امر در این حوزه ایجاد کرد.

    با توجه به اهمیت موضوع تجاری سازی و ازطرفی با وجود موانع در تجاری سازی محصولات و ایده های خلق شده (ازقبیل موانع مالی، دولتی و ...) توجه و تاکید بیشتر  بر فرآیند تجاری سازی در صنایع کشورمان امری ملزم می باشد. از آنجا که تجاری سازی یکی از حلقه های اصلی فرآیند نوآوری است و توجه بیشتر بر روی ایجاد نوآوری و تجاری سازی در صنایع کشور و حل  مشکلات موجود برای تجاری سازی در کشورهای در حال توسعه و بالاخص ایران است، باید تجاری سازی را در صنعت بهبود داد تا بتوانیم با بهبود آن علاوه براجرای تجاری سازی ایده های خلق شده در R&D  و دانشگاه ها حتی  به نوآوری و انتقال تکنولوژی به دیگر صنایع و کشورها  دست یابیم. بالا رفتن نرخ تجاری سازی، دستاوردهای زیادی را برای جامعه، کسب و کارها و مبتکرین حاصل می آورد که مهمترین آن عبارتست از:  بالا رفتن استانداردها و کیفیت زندگی، تولید ثروت ملی/سازمانی/فردی، ایجاد مزیت رقابتی، رشد بهره وری، موفقیت در بازار و نوآوری در فرآیندها و محصولات، توسعه یافتن صنایع و محصولات مرتبط با تکنولوژی/اختراعات.