سیستم تشکیلات (نوسازی و تحول اداری) از زیر سیستم های نرم افزار هوشمند یکپارچه مدیریت منابع انسانی بوده که به منظور تعريف ساختار سازماني در چندين لايه مختلف طراحی گردیده است. سیستم نوسازی و تحول اداری قابلیت تعریف ساختار بر اساس موقعیت جغرافيايي،چارت سازمانی، حوزه های ساختمانی و ساختار سازماني را دارد. از خصوصيات سیستم نوسازی و تحول اداری مي توان به مشخص نمودن تغييرات چارت در طول چندين سال اشاره نمود. همچنین در این سیستم امکان تشخیص پست های خالی بر اساس احکام صادر شده و ارسال اطلاعات به سیستم های مختلف از جمله تدارکات، کارتابل ها و ... وجود دارد از قابلیت های دیگر سیستم تشکیلات (نوسازی و تحول اداری) امکان نمایش اطلاعات چارت به صورت نموداری و درختی می باشد که می تواند با استفاده از جستجوهای مختلف ترکیبی با سطوح سازمانی ترکیب گردد.